På tåget

I detta nu sitter jag och Crut på tåget, eller han ligger ju såklart. Vi är på väg till släkten i Småland och ska vara där i 10 dagar för att gå på bröllop och umgås.

Än så länge har vi klarat av det första bytet på Cityterminalen i Stockholm. Det gick betydligt smidigare än i somras när Dasta och jag bytte tåg där.

Enda till jag tog över Dasta bodde hon i hundstall och var väldigt rädd för att gå på golv. Antagligen för att hon bara var van vid betonggolv. När jag tog hem henne fick jag bära henne mellan mattorna. Det har såklart blivit bättre men det är fortfarande lite otäckt med golv.

När vi då skulle gå genom Cityterminalen, från ena sidan till andra. En j*vla bit var det att gå, upp för trappor osv. Och Dasta tvärvägrade såklart att gå på golvet.

Det slutade med att jag med ena armen bar mina tre väskor och på andra armen hade jag Dasta. Jag höll armen under rumpan på henne, hon var livrädd och klamrade sig fast med frambenen runt min axel och tryckte huvudet mot halsen. Såg ut som jag bar på ett barn, men det var ju bara en liten kelpie. Kan inte för mitt liv förstå varför folk stirrade så?! Kunde de inte förstå att det blanka golvet var läskigt?!

När vi så kom fram till tåget skakade mina armar länge efteråt, tungt var det!
Är väldigt tacksam att Crut inte upprepade detta, det är stor skillnad på att bära 12 eller 20 kg.

image

Crut just nu

image

Världens bästa Pastabit!

Om ni undrar så är inte den här golvincidenten anledningen till att Dasta inte fick följa med till Småland idag. Det känns helt enkelt för bökigt att ha två hundar när man åker tåg, och måste jag välja så klarar sig Dasta bättre med svärmor än vad Crut gör. Så är läget!

Kommentera

