Team 14

Igår kväll började vi med ett pass på plattformen. Crut var superduktig och pekade ut cocainet! Det sista vi gjorde var rumsök. Jag gömde en av grejerna under ett bord, det var väldigt intressant att se molekylvandringen i rummet så tydligt på Crut som länge jobbade vid ”fel” ände av bordet. Han jobbade på väldigt fint även på rumsöket.

Idag började vi dagen med en timmes teori och sedan drog vi ut i skogen för att spåra. Jag var lite orolig eftersom Crut betett sig lite konstigt i spåret på sistone, väldigt skällig osv… Vi la spåret i ganska svår snårig terräng, tanken var att han inte skulle orka hålla på och bråka då. Spåret övergick sedan i mer öppen terräng.

Medan spåren låg studerade vi lite lek mellan förare och hund. Det finns så många olika lekar man kan hitta på! Måste leka ännu mer med Crut, det är ju så roligt och bra för relationen.

När det så var dags att spåra gick det superbra! Jag blev alldeles chockad. Det blev något skall vid ett par tillfällen men det var mer ”jag vill fortsätta jobba skall” i pauserna. Nu längtar jag efter att åka hem och spåra meeeer!

Efter lunch hade vi läcksök och Crut började bli ganska trött men han jobbade på bra och var duktig. Läcksök tycker jag är väldigt roligt att träna, det tycker nog Crut också. Alla ekipagen har kommit ganska långt på läcksöket nu. Kul!

image

Härligt väder när vi körde läcksök

Dagens sista pass var på plattformen och vi skulle introducera ett nytt ämne, nämligen heroin, störningarna bestod av älg, rådjur och varg. Crut var väldigt trött nu så vi körde korta pass och han lyckades samla ihop den lilla energi han hade kvar och levererade. Sista omgången tänkte jag först att jag inte skulle köra mer med honom, men sen ångrade jag mig och tänkte att pyttelite till orkar han. Det gjorde han inte… När jag gav kommandot la han sig ner uppe på plattformen för att sova. Lilla Crut, så trött han var.

Vi gick en långrunda i ett naturreservat för att rensa huvudet och nu sover Crut så gott så! Härlig dag med massor av framgångsrik hundträning. Nu är det snart dags för middag tillsammans med team 14 och instruktörerna.

image

Spännande att gå på spänger

image

Vi hittade ett konstigt gammalt träd…

Kommentera

