Seresto vet.

Nu är det snart på tiden att sätta på hundarna skydd mot fästingarna. Jag funderar på vad jag ska ha på dem i år, det är ju första året jag har Crut under fästingsäsongen. Dasta har jag haft frontline på och det har fungerat bra. Det negativa med frontline är att om hundarna rullar sig i skit så att man blir tvungen att bada dem måste man ta på nytt frontline. Dasta har en oerhörd förmåga att rulla sig i något superäckligt typ dagen efter jag har tagit på nytt medel, det kan bli ganska dyrt i längden…

Jag har tittat lite på det relativt nya fästinghalsbandet Seresto vet. Det verkar funka bra och är snällare än Scalibor. Funderar på att testa Seresto, är det någon som har erfarenheter från det? Jag gillar egentligen inte fästinghalsband för jag tycker det är så otroligt fult!

images

Kommentera

