Fritt följ

Tränade svängar i fritt följ en stund idag. Vänstersvängarna sitter jäkligt bra nu. Dock har jag knappt tränat på högersvängar då han kunde dem bra från början men nu har det blivit tvärt om, högersvängarna funkar inte alls medan vänstersvängarna är rätt så klockrena.

När jag lär in svängar tränar jag dels genom att gå i en cirkel åt båda hållen (ett håll för vänstersvängar och andra hållet för högersvängar). Dels tränar jag korta förflyttningar med hjälp av godis. Dessutom lär jag honom att se på mitt huvud vilket håll vi ska svänga åt. Inför en vänstersväng vänder jag huvudet åt vänster och tvärtom för höger, lite får man fuska.

Försökte filma lite, väldigt svårt att filma själv dock… Första delen går vi bara en sträcka med två vänstersvängar. Det syns inte ens att vi svänger, måste väl betyda att det är bra svängar?! I början när han sackar efter är det för att han trodde att vi skulle svänga där. Haha! Andra delen tränar jag högersvängar med godis. Ingenting (den andra kelpien) är med som störning och tigger lite.

Update: verkar vara något fel på klippet, har inte tid att krångla med det nu… kommentera om det går att titta på!

20140410_145327

20140410_145422

Kommentera

