Halt, igen!

Crut är halt igen… Jag vet inte hur många gånger han har varit halt under tiden som jag haft honom, det är mååånga! Det normala är att han haltar på vänster fram efter att ha sprungit mycket och fort. Crut har en tåskada där som han har haft så länge jag har haft honom, och jag tror att det är pga den som han brukar halta på vänster fram. Jag hoppas inte att det beror på dåliga armbågar. En av hans kullbröder har treor på båda armbågarna, om jag inte minns fel, och har opererat den ena. Så det är ju inte helt omöjligt att Cruts armbågar inte heller är helt okej, tyvärr.

Nu haltar han på vänster bak, samtidigt som han fortfarande haltar lite vänster fram. Det gör ont i bakbenet när jag tar i det för att undersöka, då blir han arg = det gör ont. Han stödjer inte ordentligt på benet och ibland är han trebent, det verkar blir värre efter vila. Någon som har någon gissning på vad det kan vara för något? Jag hoppas på en simpel sträckning, det får bli koppelvila och lugn inomhusträning en tid framöver.

Jag pratade med veterinären idag, hon ska återkomma med en tid för HD och AD röntgen, jag vill vara säker på att det inte har med det att göra.

IMG_9491

Kommentera

