Crut är mitt liv

För drygt en vecka sedan flyttade jag hem till mitt Småland igen och började sommarjobba. Det är därför jag inte har bloggat något, jag hinner inte. Att ha ett heltidsjobb och Crut är som att ha två heltidsjobb. Crut är med mig på jobbet, han sitter i en lina vid garaget och på lunchen har jag tid att aktivera honom, dessutom cyklar vi till och från jobbet.

Mitt förra liv i Uppsala bestod i stort sätt av att aktivera Crut och Dasta. Jag skötte de andra hundarna och fåren också. Men mest var jag med mina chokladbitar. Nu när jag har andra saker att göra så har jag förstått hur mycket tid en hund som Crut tar av mig. När jag har honom kan jag inte strunta i träning och långpromenad – han måste ha sitt, VARENDA dag. När vänner som inte är intresserade av hundträning frågar om vi kan ses efter jobbet så måste jag säga nej, jag måste aktivera min hund. Ibland känns det tråkigt, men det är så värt det. Crut är mitt liv nu, vad jag än ska göra så måste jag alltid tänka på honom i första hand, och det är jag duktig på. Han ska få sitt, mina behov kommer sen.

Jag klagar inte för jag älskar hundlivet och jag har många hundvänner som gör att man kan umgås tillsammans med hundarna. Inte minst har jag min bästa vän Lisa som har en BC tik, vi träffas gärna för att gå med hundarna tillsammans och träna med dem. Dessutom har jag världens bästa Anna, som tyvärr inte har någon hund just nu, men som ändå är engagerad.

20140616_091000
Crut på jobbet, han verkar trivas bra

20140617_055446
En morgon vaknade jag och fick se detta, dog sötdöden. Crut och Messi gillar verkligen varann

De som inte har hund, eller inte har hund på samma sätt som jag har, måste tycka att jag är en mycket tråkig person som bara är med min hund hela tiden… men det är ju det jag vill!

Kommentera

