Morgontrött

På senare tid har Crut förvandlats. Från vovven som väcker matte på morgonen till en sjusovare. När jag går upp vid sex ligger han kvar och sover medan jag går ner och äter frukost. Sedan är han trött när vi cyklar till jobbet.

I helgen gick jag upp vid sju, men tog inte morgonprommis förrän halv nio. Cruten låg ju ändå och sussade så gott. Skönt att han börjar bli mer vuxen!

Klippte klorna på honom igår också, det blev nästan inget bråk alls. Jag ställer honom mellan mina ben och håller upp tassarna framför nosen på honom. För att ge honom möjlighet att bita mig, samtidigt som han får chansen att inte bitas. Jag åkte bara på ett par bett (han biter aldrig mig så att det gör ont). Jag tror att en bidragande faktor till att det går så mycket bättre är för att jag har börjat stretcha honom nästan varje dag. I början protesterade han vilt och bet, men nu har han börjat acceptera det.

Älskade hundjäkel, du växer för varje dag som går!

image

Kommentera

