Sen sist

Jag kan erkänna att uppdateringen inte har varit den bästa på sistone. Jag har jobbat mycket och på kvällarna har jag prioriterat att träna med Crut framför att blogga. Nu har jag jobbat klart, så nu kanske det kan bli lite bättring här. Det har inte hänt så mycket sen sist egentligen. Crut och jag tränar på och gör hela tiden framsteg. Det största som har hänt är väl att:
* Cruts röntgenresultat har kommit – HD A och ED 0
* Vi har varit på Marma hundtjänstskola ungdomskurs steg 2 i en vecka

Jag tänkte berätta lite kortfattat om veckan på Marma. Crut skötte sig allmänt väldigt bra, det funkade att bo i hundstall, han var inte ett dugg påverkad av att hunden i boxen bredvid löpte. Även den nio timmar långa tågresan gick strålande både på dit- och hemresan. Vi hade även ett fältdygn då vi sov i 20-tält och hundarna var uppbasade med varsitt knäppetält, då var det skönt att ha en hund som tycker det är okej att vara bunden. Vi fick träna lite lydnad men mest patrullering. Under veckan fick Crut lära sig att figuranter är jäkligt roliga och han var väldigt duktig på både vind- och ljudmarkering. Tyvärr var det väldigt varmt under veckan så vi fick ta det lugnt med hundarna. Jag hade gäääärna tränat ännu mera hund. Hur som helst så tyckte jag att det var väldigt roligt och nu är planen att jag ska gå Grundläggande militär utbildning för frivilliga för att sedan kunna gå en patrullhundskurs med Crut.

20140715_195716

Kommentera

