Vill någon ha en kelpiehanne? Billigt!

Crut är väldigt billig just nu. Jag älskar min hund, men herregud vad jobbig han är. Han har kommit in i den tredje könsmognaden och hans matte sliter sitt hår. Inomhus håller han på och skäller, tar saker att tugga på, vallar katten, vaktar, bråkar med mig och de andra hundarna. Han har helt enkelt väldigt svårt att koppla av. Även om vi precis har gått en långrunda och spårat eller annan träning.

Det går inte riktigt att träna så mycket heller för Crut bara bråkar. Spåra funkar. Men resten får jag ta det väldigt lugnt med för han börjar bara skälla, försöker rida på mig osv… Att träna på klubben när någon annan är där är i princip lönlöst. Han skäller på mig och på luften och bara bråkar. Crut är en riktig ”fuck-you-matte-hund” och den egenskapen har tripplats för tillfället.

Min taktik för att ta oss igenom detta är ryggsäcken. När han går upp i sådan frustration sätter jag mig lugnt ner på huk och placerar honom mellan mina ben. Jag kramar honom hårt och håller kvar till han lugnar ner sig. Gud, jag önskar att han tar sig igenom denna perioden fort så att vi kan börja träna som vanligt igen, och koppla av inomhus!

IMG_4484
Tur för Crut att han är så snygg

IMG_4479
Beredd att springa

IMG_4470

IMG_4451

IMG_4444
Pastabiten

IMG_4469
Tur att Dasta är så snäll och lätt nu när Crut tar allt mitt tålamod

IMG_4455

IMG_4456

En reaktion på ”Vill någon ha en kelpiehanne? Billigt!

  1. Nu är ju Crut lite äldre än Eddie, men känner med dig. Eddie har kommit in i tonåren, han har energi som aldrig förr o hittar på hyss efter hyss. Får jobba otroligt mycket med honom, så nu är det fullt fokus på egentid för båda hundarna, dels för deras skull o dels för min skull.
    Är verkligen jobbigt när dom kommit in i den där fasen :/ Minns att min tollare var en pain in the ass… Men det går ju över! Man får bara bita i det sura äpplet och ta sig igenom det. Vi vet ju att det är värt det i slutändan 🙂

Kommentera

