Varför läser jag journalistik…

…när jag egentligen vill jobba som hundförare?

Det är en fråga som jag har ställt mig själv många gånger under den gångna veckan. Faktum är att jag egentligen inte har en aning… Jag kände att jag behövde en utbildning, ville plugga hemikring, kollade vad som fanns i Kalmar och Växjö och valde det programmet som verkade mest intressant.

Det är ju så satans svårt att bli hundförare. Jag vill helst jobba på tullverket, då måste man söka när de har en tjänst ledig och först efter några års tjänstgöring kan man söka vidare till hundförare om det finns någon ledig tjänst. Försvarsmakten är också intressant för mig, men pga min fotskada är jag inte lämplig.

Att bli hundförare är en dröm jag har, som förhoppningsvis kommer bli sann en dag. Till dess får jag utbilda mig till journalist och jobba med något sådant så länge, även om det inte alltid känns varken särskilt roligt eller lockande.

Djupa tankar för en fredagskväll, medan hundarna obekymrat tuggar på ben.

20140715_195716

I mitt rätta element där jag känner mig hemma och trivs som bäst.

Kommentera

