Det är inte alltid kul att ha hund

Jag är ensam med två väldigt aktiva hundar. Det är inte alltid så himla kul. Jag känner mig inte alltid taggad på att gå ut med dem. Särskilt inte under denna årstiden. Kalmar på vintern är mest grått, blött och skitigt. Jag vill ha riktig vinter eller vår, då är det roligt att vara ute.

Vissa dagar är extra tunga, idag är en sådan. Jag är trött efter att ha gått upp vid halv sex, det är grått, kallt och regnigt. Oftast blir det lättare bara man kommer ut, men vägen dit är tung.

Är det någon annan som känner igen sig i känslan?

image

Drömmer om sommaren...

2 reaktioner på ”Det är inte alltid kul att ha hund

  1. OM jag känner igen mig. Ofta tänker jag då något i stil med ”Nåja, vi kan ta en liten runda ut i alla fall…” Väl ute så brukar det kunna bli en ganska rejäl promenad, just för att det svåra brukar vara att komma igång 🙂

  2. Eh. Ja. Alltså. Jag bor tillfälligt på en av de tristaste platserna på jorden och vissa dagar får mina hundar sova bort hela jävla dagen med undantag från ett par kiss- och bajspromenader. Bara för att jag vägrar gå ut längre stunder. För att det är så jävla trist. Det är halt, slaskigt och dötrist! Så, ja. Du är nog långt ifrån ensam att känna så 🙂 MVH/En annan ensam med två aktiva hundar 🙂

Kommentera

