Dasta löper

I torsdags började Dasta löpa. Imorgon ska jag åka och lämna henne hos min mamma, eftersom jag har Crut också. Nästa söndag den 15e åker jag vidare med Dasta upp till Ewa på Evallens Kennel. Där ska jag lämna henne för parning, dräktighet och valpning, förhoppningsvis. Det känns fruktansvärt att vi måste vara ifrån varandra igen, denna gången drygt fyra månader om allt går som det ska. Jag kommer sakna henne så otroligt mycket, det kommer Crut också göra. Och jag vet att Dasta kommer sakna mig och sin jobbiga lillebror. Jag försöker tänka positivt, det ska bli jättekul med små Dastabebisar och att få följa dem. Dessutom är det jättebra för mig och Crut att få ensamtid så att jag kan fokusera 100% på honom. Men det känns ändå jobbigt, speciellt eftersom att jag bor 50 mil från kenneln så det är svårt att åka och hälsa på också…

10176217_10202711600524543_8617935255797467591_n

Våren 2014, här hade vi precis vunnit årets första herdingtävling. Förstapris var den fina fårskinnsvästen jag har på mig.

IMG_4793

Gammal bild på Pastabiten, vår första sommar tillsammans.

20131123_141758

Hur söt får man vara?!

Kommentera

