Ibland känns det verkligen som att det funkar

I lördags tränade Crut och jag vallning, vilket innebar att han hade vilodag i söndags. Han var hos min mamma hela dagen då eftersom jag åkte tåg med Dasta. Han fick vara ute i trädgården en del och så. Jag tänkte att det inte riktigt blir som en vilodag hemma så därför fick han dubbla vilodagar. Alltså var det vilodag i går också. Det gick faktiskt bra, han blev inte alls knäpp. Lite rastlös men inte så farligt.

Idag på morgonen fick han springa lös en liten stund och sen tränade vi minisök innan jag skulle till skolan. Lugn nosaktivering är okej under stressreduceringen. I vanliga fall brukar jag kunna köra max två omgångar, sen blir Crut för stressad och börjar skälla och krafsa i gruset.

Idag började han skälla på andra omgången, då satte jag honom ned och höll om honom tills han lugnade sig. Sedan körde vi säkert tio minisök i rad utan att han stressade upp sig. Han jobbade lugnt och fokuserat hela tiden. Det värmer mattehjärtat. Efter träningen hade vi den obligatoriska morgonmysstunden som är mycket uppskattad av oss båda.

På lunchrasten gick vi en kortis och tränade balans på stenarna utanför. Eftermiddagspromenaden blev annorlunda. För det mesta går vi en promenad på 1-2 timmar, men idag gick vi till Giraffen Köpcentrum som ligger cirka 20 minuters promenad hemifrån. Vi började med att prova ut en ny klövjeväska på Hööks. Crut fick ha den på sig direkt. Sedan gick vi vidare till DjurKompaniet och köpte 1,5 kg frysta älgben. Jag delade upp benen i två mindre påsar och packade Cruts väska med dem. Han bar dem glatt hela vägen hem och väl hemma fick han ett ben att tugga på.

Senare ikväll tänkte jag att vi skulle leka lite och köra ett kort pass med kontaktövningar. En rolig och spännande dag med mindre stress än vanligt!

20150217_163400 20150217_164653 20150217_164708

2 reaktioner på ”Ibland känns det verkligen som att det funkar

Kommentera

