När Crut föll i vallgraven

Idag hade jag halvdag i skolan så Crut och jag tog en lång lunchpromenad. Han fick vara lös och rusa av sig. På hemvägen tänkte jag att vi skulle gå längs med vallgraven som går runt Kalmar Slott. Det är liksom en kant nedanför muren ut mot vallgraven. Vi brukar gå där, men hittills har hundarna alltid varit kopplade. Idag var Crut lös. Jag vet inte riktigt vad han gjorde, busade och hoppade så att han trillade i. Det är en kant ner till vattnet så sen kom han inte upp igen. Där stod jag med mobilen i näven (skulle fota honom) och en hund i vattnet. Jag lyckades i alla fall dra upp honom med en hand. När jag väl hade fått upp hunden fick jag se att det stod några uppe på bron över vallgraven. Det såg ut som att de inte visste riktigt om det var okej att skratta eller inte, men när jag började skratta så skrattade de också, högt! Crut bjöd på dagens skratt, han gillar att bada men blev nog ganska chockad.

20150218_144208 20150218_144222 20150218_144455

Kommentera

