Förändring i flocken

Crut var mer intresserad av Dasta än vad jag trodde. Stundvis är han skitjobbig och superkåt. Hon är bara sur på honom när han håller på så. Det går bra i alla fall och han kommer nog sluta uppvakta henne inom kort. Idag delade jag på dem för att han skulle få en paus från henne en stund. Först cyklade jag en lång tur med Crut, han fick springa lös i en stor beteshage och spåra. Sedan bytte jag bara hund och gick en långpromenad med Dasta. Hon fick vara lös, vi tränade lite tricks, lekte och även hon fick ett spår.

Dasta har förändrats. Med tanke på hur hon beter sig så är hon garanterat på smällen. Plötsligt är det hon som bestämmer här hemma. Det är fascinerade att se hur en dräktig tik blir ranghög, speciellt när hon annars brukar vara så försynt. Crut har ingenting att säga till om längre, inte ens maten. Hon var även annorlunda på promenaden, inte lika springig som vanligt utan höll sig närmre mig.

20150222_134645

Koll på matte.

20150222_134527

Världens finaste lilla hund det där!

20150222_134618

Jag kommer!

20150222_173418

Crut försöker charma syrran…

20150222_173459

…som inte ser alltför imponerad ut.

20150222_173809

Haha Crut uttryck på denna bilden. ”Oh jävlar hon kan vara arg också, här gäller det att passa sig!”.

20150222_194140

Dasta har velat vara nära hela dagen. Såhär låg hon i nästan en timme. ”Bara jag får vara nära dig”.

2 reaktioner på ”Förändring i flocken

Kommentera

