Desto svårare – desto bättre

I dag spårade Crut som en Gud! Det var längesen jag spårade på hårt underlag, vi har mest hållit oss till gräsplaner på sistone. I går fick jag för mig att det var dags för ett hårt spår igen. Anledningen till att det inte blir så ofta är för att de flesta ställen där det går att lägga hårda spår i Kalmar kryllar av folk. Men i dag gick vi till en parkering utanför en skola. Det var en del folk i rörelse där också, folk som är på stan använder parkeringen på helgerna. Det blev ett ganska långt spår med många vinklar och varierande underlag mellan grus och asfalt och en bit gräs på slutet.

Och Crut var fantastiskt duktig. Med honom är det verkligen så att desto svårare spåret är, desto bättre spårar herrn. Det var mycket korsande spår och störning med folk som kom och gick om vartannat, och då stålsätter sig Crut och koncentrerar sig som attan på spåret. Det var riktigt kul att se. Nu måste jag komma igång med hårda spår, kanske kan vi spåra igen redan i morgon.

Annars då?

Idag delade jag upp hundarna igen, det är väldigt skönt att lägga all fokus på en hund i taget. Först cyklade jag en bra bit med Crut, runt 7 km gissar jag. Sedan gick jag med Dasta, hon fick springa lös och vi tränade lite tricks. Lilla Pastabiten är så lycklig nu! Sen hem och lämna henne och i väg med Crut igen för att spåra. Jag måste bli bättre på att dela på dem, men det går ju bara när jag har gått om tid. Hur gör ni andra som har mer än en hund? Brukar ni dela på dem?

20150228_140115

Nosen i backen!

20150228_140153

Klockren vinkel.

20150228_140324

Ibland lyckas du ändå göra matte stolt, skithund!

Kommentera

