Blixt och dunder

Egentligen är det definitivt läggdags, men det åskar, regnar och blixtrar som tusan ute och hundarna har inte varit ute på sista kvällskissen ännu. Jag sitter och väntar på att ovädret ska dra förbi så att vi kan våga oss ut. Jag  fördriver tiden med att blogga lite, för i nuläget vill jag inte gå ut, åskan är precis över oss. Tur att jag inte har skola imorgon i alla fall så att vi kan ta lite sovmorgon.

Den här veckan har jag min gamla golden retriever tik Kajsa hos mig. Nu när jag bara har Crut ville jag passa på att ha Kajsa ett tag. Hon fyller 11 år i juni och man vet aldrig hur länge man får ha dem kvar. Det gäller att ta vara på tiden vi har tillsammans så gott det går. Det är så ledsamt att se gamla hundar, Kajsa börjar verkligen bli gammal…

Idag promenerade Kajsa och jag till affären för att köpa nytt halsband och koppel till henne, pappa betalar. Visst blev hon tjusig? Innan hade hon det gamla röda hurtta som var jätteslitet, blekt och rostigt.

20150505_122504

 

Här kommer några bilder på Kajsa under hennes storhetstid.

30050_1210270769

En agilitytävling på hemmaplan.

DSC00006

Kajsa vid havet vid vår sommarstuga som vi hade då…

DSC00034

Sommar i stugan.

DSC00080

Mysstund. Kajsa fick inte ligga i sängen för pappa, så jag fick ligga i hennes säng istället.

DSC00666

På långpromenad. Vi hoppade ofta runt på rundbalar, nu orkar hon inte det längre.

DSC09081

Kajsa tillsammans med min familjs första hund, drevern Sniff.

DSC08676

Agilityträning.

DSC00734 DSC09287

Kommentera

