Bondies första utställning

I söndags var det hundutställning på Nybro Brukshundklubb. Min bästa kompis kelpie skulle ställas och eftersom hon inte vill ställa själv och jag har lite mer erfarenhet av att ställa kelpie så fick jag äran att ställa Hårdehalls Bondi-Belle.Hon är efter Aliborgs Binya-Belle och en mycket omtalad hane i kelpievärlden, nämligen bästa Hopp aka Dragonheart Hope For Future.

Det var Bondies första utställning, 9 månader gammal, och hon var sååå duktig. Det finns ingen coolare kelpie än Bondie, helt underbar hund! Dessutom är hon snygg också, hon blev excellent och kom på första plats. Min nästa hund måste bli en valp efter Bondie, men inte än på många år… Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om hur underbar hon är, men det går inte riktigt att förklara. Man måste nog träffa henne för att förstå vilken stjärna och guldklimp den hunden är. Det spelar ingen roll om det handlar om utställning, vallning, bruks eller något annat. Bondie presterar alltid helt fantastiskt!

Eftersom utställningen gick så bra ska vi ställa henne igen på Kalmar BK i juni, det ser jag fram emot!

11112716_10206801226738293_1350603212598768551_n 11133743_10206801231378409_8757532332027867003_n

Kommentera

