Tre år sedan

Idag är det tre år sedan en helt fantastisk dag. Ewa hade pajat höften och kunde inte ställa hundarna på kelpiespecialen. Hon ringde in mig, jag som aldrig hade ställt hund! På en vecka lärde hon upp mig och jag ställde Ingenting, Milla och Uriel om jag inte minns fel. Bättre lärare i kelpieringen kunde jag knappast ha haft. Sedan den dagen älskar jag utställning och har ställt en del kelpies efteråt, oftast med bra resultat.
Just idag för tre år sedan blev underbara Evallens Chocolate Ingenting andra bästa tik, fick cert, blev bästa veteran och bästa brukshund. Hela 11 år gammal. Jag tycker det är så fantastiskt med Ewas hundar, trots hög ålder går de så otroligt bra på utställning!
Inte undra på att jag tycker utställning är så kul, med tanke på hur många priser jag fick ta emot på min allra första utställning. Även om priserna var till Ingenting och Ewa, och den största förtjänsten var Ingentings och Ewas som föder upp så fantastiska hundar. Men jag är ändå så stolt att jag fick vara en del av den segern.
1150159_10200976131458901_885140634_n

Ingenting – vilken fantastisk hund hon är!

Kommentera

