Leverans till Sol

Idag kom det paket till Sol från Arken Zoo. Jag fick hjälp att mäta henne och det visade sig att selen jag hade köpt var på gränsen till för liten. Alltså fick jag börja leta sele igen. Det är ju nästan omöjligt att veta vilken modell och storlek man ska beställa till en valp. Vad har ni haft till era valpar? Nu beställde jag en mini comfort sele från Rukka i storlek S. Hoppas att den passar nu och att hon kan växa i den ett tag. Tanken är att köpa en Hurtta Active-sele när hon är lite större.

Med i paketet kom även ett halsband till Sol. Gult för hon är ju en gul sol. Synd att inte selen finns i gult! Passade även på att beställa mjukt godis och en leksak i sådan modell som är hennes mors favorit, men i valpstorlek. Dessutom lite godis till de stora hundarna.

Med på bilden är även ett par leksaker från IKEA som vi har köpt till Sol. Och en klassiker jag hittade i vår lokala djuraffär. Hon har redan fått massor av leksaker, tänker att hon ska bita på dem istället för inredningen och huset. 😂 

Kommentera

