Hemmagjord hundbädd

Nu är Sols bädd färdig! Jag snodde modellen från ett babynest men ändrade om lite, framförallt måtten. Det bästa av allt är att den inte har kostat mig någonting, bara några timmars arbete. Till tyget tog jag ett gammalt påslakan, stoppningen i kanterna är från gamla kuddar och dynan är från en gammal skumgummimadrass. Snodde ett band av min mor och lånade även symaskin, tråd och nålar av henne. Crut har testat och invigt sängen. Den verkar vara godkänd. Jag blev färdig igårkväll, Crut la sig där direkt och imorse när jag vaknade låg han också i Sols bädd. Tanken är att jag ska sy en till honom också, när tid finns. Egentligen är biabädden Cruts men han hatar den så Dasta har tagit över den.

Bakom Crut sen ni även en filt som matchar sängen 😉

Har även gjort en egen hundleksak. Kom på varför Dasta har bitit sönder massa koppel. Hon uppmuntrade helt enkelt mig att jag skulle göra en sånhär leksak. Snodde en bit fårskinn av min moster också. Billig och bra leksak!

Nu ska jag spåra med Crut. Orkade inte gå en vanlig promenad ikväll så vi åkte ut till roligare skog och la ett spår också. Dock verkar det som att det blir ett mörkerspår, spännande…

Update: det blev verkligen ett spår utan att se något. Crut spårade som en kung och markerade alla föremål. Från att ha gått förbi sina favoritleksaker kan han nu stanna upp och leka i spåret!

Kommentera

