Snabbgenomgången

Åh denna veckan har jag haft så många roliga idéer till inlägg på bloggen, men jag har haft så mycket i skolan att jag inte hunnit med… Nu känns det för sent att skriva om det, jag har liksom tappat gnistan. Istället får det bli en kort sammanfattning med desto mer bilder från veckan som varit. Förhoppningsvis hinner jag skriva av mig mer nästa vecka.

Allt går suveränt med Sol. Hon är så himla cool och rolig. Den här första veckan tillsammans har vi mest varit hemma och lärt känna varandra. Det har blivit mycket bus och skogspromenader.

Några bilder från en av våra skogsrundor. Sol har mest fått följa med på korta rundor och stannat hemma med husse när vi har gått längre. I torsdags var husse inte hemma så då fick Sol hänga på. Jag bar henne bitvis och vi satt och vilade några gånger. Jag trodde att hon skulle bli trött men det var full fart på de små kelpiebenen hela tiden. Men sen sov hon gott.

Lär känna morbror Crut. Han är snäll för det mesta. Men Crut är ju som Crut är. Han har varit lite dum mot Sol vid några tillfällen i samband med mat, godis, ben och oss. Till följd av det är hon lite rädd för honom, han inger stor respekt. Men jag tror inte det kommer vara några problem mellan dem, lite har de lekt. Sol har också lärt sig att gå genom hundluckan ut i hundgården helt själv.

Min mamma kom för att träffa Sol. Hon hade självklart Chilla med sig (som har varit min hund innan så Dasta och hon har bott ihop). Först fick Chilla och Sol hälsa på varandra ensamma. Av de få hundar Sol har träffats hittills så har hon till en början varit lite avvaktande och försiktig, men med Chilla ville hon börja leka direkt. När vi sedan släppte ut Dasta för att hon skulle få hälsa på Chilla sprang hon direkt fram till henne, satte sig vid henne och viftade på svansen. Till saken hör att Dasta ALLTID morrar, reser ragg och försöker komma undan från Chilla när de inte träffats på ett tag. Chilla älskar Dasta och överöser henne med pussar, för en gångs skull ville Dasta ta emot pussarna. Så kul att se att de tycker om varandra så mycket och att det är ömsesidigt!

20160924_161530

Några bilder från idag, en helt fantastisk hunddag. Vi mötte upp en vän i skogen, Sol fick träffa bästishundarna och vi gick en promenad med alla fem hundar. Crut fick ett skogsspår av henne och ett pinnspår på fotbollsplanen, alla 10 pinnar in! När kompisarna åkte hem stannade vi kvar. Jag åt lunch på en bänk i solen. Sedan lekte jag med Sol på fotbollsplanen, tränade lite trix med Dasta och avslutade med att ligga i gräset och chilla. Njöt av mina hundar och tittade på dem när de strosade runt. Dasta och Sol lekte massor, Crut nosade omkring och rullade sig i gräset. Vilket fantastisk höstdag, soligt och lagom varmt, dessutom spenderad på bästa sätt!

Åka bil med morsan går ju riktigt bra. Gnällde lite i början men tystnade sen. Och hon hade inga problem med att bli lämnad ensam medan jag tränade med Dasta. Ikväll var de så gulliga här hemma, de låg och tuggade på ett ben tillsammans. Underbart att se kärleken mellan mor och dotter, den finns hos hundarna också!

Nu tar vi kväll, Dasta och Sol ligger utslagna i vår säng och Crut i sin. Imorgon ska Dasta och jag köra AGILITY, woho!

Kommentera

