Klubben igår

Igår kväll tog jag och hundarna en tripp till klubben. Det var sista gången på öppna träningen och loppis, vilket innebar massa hundar. Jag började allra längst bort med Crut och jobbade oss närmre. Tillslut låg han ned nära andra hundar, jag satt på huk bredvid och droppade godis mellan frambenen. Sjukt nöjd med framstegen, vi fortsätter kämpa! Den enda hunden han reagerade på var en som sprang fram till Crut när han var bunden för ett tag sedan, den muttlade han lite på. Väldigt nöjd med honom.

Sedan tränade jag agility med Dasta, andra passet efter valparna. Hon känns fin. Innan parning tragglade vi mycket slalom. Hon satte några snygga omgångar igår men jag måste färska upp slalomminnet lite. Banan vi tränade på hade massa kluriga delar men det gick hyfsat bra. Jag behöver gå en kurs i handling, har inte gjort det på typ 6-7 år tror jag?! Och då var det med min golden, lite annorlunda att handla en kelpie. Det är verkligen på tiden!

Köpte även en ny sele till Sol på loppisen då hennes Rukka redan är för liten. Sen åkte jag till ett annat ställe och lekte med henne. Förövrigt var hon superlugn och sov i bilen medan Dasta och jag körde agility.

Idag har vi mest vilat, tuggat ben och gått promenader. Jag skriver tenta på fredag så det blir mycket hemstudier denna veckan. Mamma och hennes hund var på besök också så Sol fick träffa Chilla igen och vi gick en liten runda med bara de två. Ikväll lekte jag med Sol i skogen, jag sprang ifrån henne och gömde mig så att hon fick leta efter mig. Det blev en rolig lek med bra skogserfarenheter. Lite godissök fick hon också testa.

Sol i nya selen.

Sambon lär ångra att han inte bäddade sängen imorse. Crut låg på hans plats och hårade ned bäst han kunde. 😉

Kommentera

