Influensamatten

Jag har åkt på influensan, så himla tråkigt! Jag är kass på att vara sjuk, ett dygn lyckades jag hålla mig lugn åtminstone, kanske för att jag var döende igår. Idag knaprar jag tabletter och överanstränger mig lite. Tradigt att ligga inne med feber och förkylning när det är sommarväder ute. Jag är så otroligt träningssugen också! Helg och säsongen är igång vilket innebär att facebook- och instagramflödet svämmar över av rapporteringar från hundfolk som är iväg på tävlingar, träningar, läger osv osv. Och en annan orkar inte ens köra ett litet lydnadspass… Igår fick husse ta hundarna på alla promenader, när han var iväg på kvällen lyckades jag ta mig ut på en liten sväng och det kändes helt okej. Så imorse trodde jag att jag kunde gå morgonrundan, det slutade med att jag fick sitta på en stubbe och vila en bra stund innan jag klarade av att stappla hemåt igen. Husse får ta resten av dagens rundor också. Men jag mår åtminstone bättre än igår. Kanske kan jag ta ett litet träningspass med Sol där matten kan sitta ned och ta det lugnt senare ikväll.

Hoppas jag snart är på benen och pigg igen så jag slipper sitta still och glo hela dagarna. I veckan har jag mycket i skolan, såhär i slutet på terminen. Och nästa helg åker vi på en weekend till Polen, så då blir det inte mycket hundträning heller. Hur tråkigt det än är att vara sjuk så var det tur att jag blev som mest sjuk på helgen så att jag inte kommer efter i skolan och att det var denna helgen och inte nästa när vi ska iväg.

IMG_20170429_200722_132IMG_20170429_200722_133

Några bilder från sista helgen i april, så härligt med långa ljusa kvällar!

Kommentera

