Hur länge tränar ni?

Igår när jag planerade ett lydnadspass med Crut fick jag en tanke om tid. Hur länge tränar vi? Åtminstone jag har ingen som helst uppfattning om tid då jag tränar hund. Jag startade stoppuret på mobilen. 27 minuter landade gårdagens pass på, med alla passivitetspauser inräknade. Då tränade vi på tre olika saker, två varv. Bakom, ställande och stadga med mig dold.

Jag tränar ofta på skolgården bakom vårt hus, där finns en stor gräsplan som är perfekt för hundträning. Vi har tom ett plank, och om jag vill träna i inhägnad kan vi vara på förskolans gård. Att jag har så nära till träningsplanen gör att jag ofta kör kortare pass. Om man åker till klubben blir det väl oftast att man kör en längre stund när man ändå är där liksom.

Igår tyckte jag att passet kändes kort. Men att koncentrera sig i 27 minuter är ändå ganska mycket, eller? Trots att vi hade många kortare pauser. Jag ska ta tiden på våra träningspass ett tag framöver för att få en uppfattning om hur länge Crut kan hålla koncentrationen. Det skulle vara kul att veta hur länge andra tränar också.

20160813_145225

Stadga med dold matte. Något Crut haft mycket svårt för men som börjar släppa nu.

IMG_20160813_112449

Måste visa den här sötisen som var i trädgården igår fm. Vi har jättemycket igelkottar där vi bor.